Com fer un joc addictiu?

Segur que heu sentit a parlar de Pokèmon Go (coi si ha sortit fins i tot a les notícies) doncs un, que sempre li ha cridat el món del videojoc, el primer que em va venir al cap va ser: Com fer un joc semblant? Tècnicament té la seva dificultat… Però fer-ne un succedani, és a dir, una aplicació basada en google maps on situar-hi punts per anar-hi i generar una acció seria factible.

Gamer and controller
Imatge extreta de http://www.dutchnews.nl

Després de fer aquest anàlisis mental, el meu pensament va anar més cap a la vesant empresarial del model de negoci, etc. Però de seguida vaig aturar-me a pensar que tot això no serviria de res si no enganxa. Així que em vaig enfocar en això. Com és que aquest joc, perquè al cap i a la fi és això, genera tanta expectació i pel que he pogut llegir certa addició?

Així doncs vaig posar-me a “analitzar” diversos jocs per obtenir “la formula màgica” sobre com fer un joc addictiu. Ja us avanço que no l’he trobat. Però si uns quants punts que crec poden ajudar a que un joc enganxi  i en canvi d’altres els avorrim amb més facilitat.

  • Personatges: Un dels punts fots de Pokemon és que ja ve de lluny, segurament un joc igual però amb uns personatges totalment nous no tindria tanta fal·lera. Així doncs els personatges juguen un paper important en tot videojoc.
  • Història: Si el joc té una història un fil conductor també ajuda a que el jugador quedi atrapat en la trama i vulgui saber-ne més i com acaba.
  • Superació: Potser per mi és el punt més important de tots, doncs en el meu cas sempre m’he enganxat més als jocs que tenen reptes que cal superar i millorar, i més quan hi ha la opció multiplayer i aquests és poden comparar amb altres jugadors.
  • Jugabilitat: És evident però uns controls fàcils també ajuden a que nous jugadors no es desesperin i abandonin el joc abans d’hora.

Aquests són alguns de les característiques que a simple vista he observat, val a dir que com a experiència personal.

I a vosaltres que fa que un jocs us enganxi?

 

Anuncis

Deixa un comentari

